"רוקי" כתבה ואיירה הילי דולב האם ניתן להחזיר את הזמן לאחור?

 

"רוקי" כתבה ואיירה הילי דולב

האם ניתן להחזיר את הזמן לאחור? 



ספר מקורי ומעניין המעניק במה למשפחת שעונים מיוחדת מאוד ובמיוחד לאחד מבני המשפחה שעון בשם רוקי. שבכל מאודו רוצה לתקתק את הזמן לאחור.

אמו של רוקי היא שעון חול שאוהבת לבשל לבני המשפחה, אביו שעון קוקיה שמספר מעשיות, אחיו הקטן הינו שעון חול שמסתיר דברים בבטנו ואחיו הגדול הוא שעון יד שמסתכל על כולם מהצד.

 

"רוקי"  שכתבה ואיירה הילי דולב, בהוצאת הספרים אוריון, הוא ספר ילדים מקסים ומרגש העוסק בין היתר בשאלה  האם ניתן להחזיר את הזמן לאחור.

 

במרכז הספר עומד שעון שהוא האח האמצעי בין שני אחים: אח בכור שהוא שעון יד ואח קטן שהוא שעון קיר. כל אחד מהאחים זוכה בתחרות. אחד בתחרות השעון הכי מדויק והשני בתחרות החיוך הכי רחב. כשהאבא מרים כוסית לרגל האירוע הוא רוצה שגם בו יתגאו, ולכן הוא חושב על רעיון: לסובב את המחוגים לאחור. הוא הולך לשען ומבקש ממנו להזיז את המחוגים לאחור והוא עונה לו שאין לו דרך לעזור לו. לאחר מכן הוא פוגש שבשבת ושואל אותה כיצד היא מסתובבת לשני הכיוונים. היא אומרת שהיא מסתובבת לאן שהרוח נושבת וזה מדליק בראשו רעיון.

מתוך הספר: "מָה קוֹרֶה כַּאֲשֶׁר לַכִּבְשָׂה הַשְּׁחֹרָה שֶׁל הַמִּשְׁפָּחָה יֵשׁ חֲלוֹם אֶחָד וָרֹד?
צְאוּ אִתָּנוּ לְמַסָּע עַל זְמַנִּי עִם רוֹקִי, הַשָּׁעוֹן שֶׁרָצָה לְתַקְתֵּק לְאָחוֹר".

 

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של הילי דולב, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

 

הילי דולב מספרת: "בגיל 9 עברתי עם הוריי ושני אחיי להתגורר בגרמניה לשלוש שנים, בעקבות סבא שלי, שמעון עדן, שהתגורר במדינה. בישראל הייתי פופולארית מאוד ובגרמניה הייתי בודדה מאוד. היו לי שתי חברות שגרו בקצה השני של ברלין. לקבוע פגישה היה סיפור של שבועיים מראש. רציתי מאוד לחזור לארץ. התגעגעתי לחברות ולמשפחה. אז כנראה נולד הרעיון שהזמן יעבור לאחור. אבל הרעיון לשעון שמתקתק אחורה נולד בתקופת התיכון.  רציתי שהזמן יחזור לאחור ואני אהיה יותר קטנה. מאז מידי פעם היה לי רעיון להמציא שעון שמתקתק אחורה", היא מספרת ומוסיפה שהרעיון לא נשאר רק על הנייר. "הלכתי לשען ושאלתי אותו אם הוא יכול להפוך לי את השעון. הוא אמר שהוא לא יכול, אבל דבריו לא גרמו לכך שאפסיק לפנטז על כך".

 

הוצאת ספרי אוריון/ עריכה: תומר שריד/ עיצוב גרפי: שיר לוי/ איירה: הילי דולב/ הפקה: אורלי לוי/ 2022.

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי