רגע אחד של אומץ מאת שלי חייקא

 


רגע אחד של אומץ מאת שלי חייקא



סיפור מסע מרגש שטומן בחובו המון רגעים של אומץ, פחד, אהבה ושמחה. שלי חייקא יוצאת למסע גדול לבדה בדרום אמריקה האקזוטית,  ומשתפת את הקוראים בתובנות שהפיקה ממנו. שלי מאמנת מנטלית, קצינה בת עשרים ושבע צוללת עמוק לתוך הרפתקה שמחשלת ומעצבת את עתידה.

"רגע אחד של אומץ" מאת שלי חייקא,  הוא אסופת סיפורים קצרים, מרגשים ונוגעים, שנכתבו במהלך טיול בדרום אמריקה שאליו יצאה הכותבת לבדה בגיל 27, לאחר שירות קבע ממושך ורגע לפני "החיים האמיתיים".

'מקובצים בספר סיפורים חשופים וכנים שחוותה בעצמה או כאלה שפגשה בדרך ונתנו לה השראה לחיים. משולבת בהם פרשנות מעולם הקואצ'ינג, שבעזרתה הקורא יוכל לעבור אימון אישי תוך כדי הקריאה.'

"בדרך לרכב חשבתי לעצמי על כל הפחדים שעלולים להתגשם כשאני מקבלת החלטה כמו זו. תהיתי אם נבון מצידי לסמוך על בחורה שהכרתי לפני שעתיים, ובעיקר על הגורל שבידיו הפקדתי כעת את שלומי בארץ זרה בתוך מילים זרות שאני מתרגמת בגוגל טרנסלייט" (מתוך הספר)

שלי חייקא, ילידת 1991, אוהבת לתרגם את החיים למילים ולהגשים חלומות. ספר זה, ספר הביכורים שלה, הנו שילוב שתי אהבותיה אלה.

שלי חייקא: "רגע אחד של אומץ הוא כל מה שהייתי צריכה באותו הלילה כדי להסתכל עמוק בעיניים המשתקפות אליי במראה ולהודות שאני צריכה שינוי. משהו היה חסר לי. קצב פעימות הלב לא התנגן במנגינות שאהבתי אלא רק בקולות צורמים. רציתי ללמוד לנגן על כלים נוספים בתוך הנשמה, ולהרכיב מחדש את מנגינת חיי מהתווים הנכונים. אז הובלתי את עצמי כל הדרך לאיבוד אי שם בדרום אמריקה, במסע לא מתוכנן של אדם אחד, שארך שלושה חודשים. כמאמנת מנטלית, החלטתי שהפעם הסנדלר לא ילך יחף. כתבתי לעצמי מטרות לטיול, בדיוק כמו שאני מלמדת את האנשים שאני מאמנת – כאלה שידרשו ממני להתמודד עם הפחדים ועם החולשות שלי ושיעזרו לי לעצב את האדם שאני רוצה להיות".

 

'ברגע אחד של אומץ
הזמנתי כרטיס טיסה
וסמכתי על עצמי
שאסתדר.

ברגע אחד של אומץ
החלטתי לא לתכנן יותר מדי
וסמכתי על עצמי
שאתמצא....'

הוצאת ספרי ניב/ עריכה: ניצן בן אברהם/ הפקה ועיצוב גרפי: ספרי ניב/ 134 עמודים 2020.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי