אמא, אני שונא ברוקולי! מאת אליס אומרו מדריך בן 4 שלבים – איך לגרום לילדך לבחור אוכל בריא

 

אמא, אני שונא ברוקולי! מאת אליס אומרו

 

מדריך בן 4 שלבים – איך לגרום לילדך לבחור אוכל בריא



בימינו אנו בה מצוי האוכל בשפע וזמין לכל אדם בשלל צורות מפתות ולא תמיד בריאות, ספר זה הוא מתבקש מאליו. מדריך מאיר עיניים הכולל מידע רב ערך לכל משפחה אודות אוכל בריא והדרך להכין אותו. ילדים לא תמיד מוכנים לאכול ירקות ואוכל מזין, אולם בספר זה יש רעיונות  לדרכים בהם יוכלו המבוגרים להכין מאכלי בריאות בצורה יפה ומגרה שתשכנע את הילדים לאכול.

חיסכון בזמן בהכנת האוכל הוא מרכיב חשוב ביצירת ארוחות בריאות לכל המשפחה.

 

"אמא, אני שונא ברוקולי! " מאת אליס אומרו בהוצאת "ספרי ניב", הוא מדריך בן 4 שלבים איך לגרום לילדך לבחור אוכל בריא, השני בסדרת "תזונה בריאה לחיים".

 

הספר כולל כלים אימוניים וטקטיקות להתנהלות עם ילדים קטנים ועם מתבגרים, כשהמטרה היא יצירת שינוי בלי כניסה למאבקים, ויש בו רעיונות לחיסכון בזמן ודרך להכנסת השינוי למשפחה באופן החלק ביותר.

 

התהליך כולל ארבעה שלבים. בכל שלב תמצאו לא רק מתכונים למנות עיקריות, לתוספות חמות, לסלטים ולמנות אחרונות (כולל צילומים), אלא גם רשימת קניות מומלצת, התנהלות מול מסעדות ועוד בהתאם לאותו שלב.

 

הרעיון העיקרי בספר הוא יצירת מדרג, מהמוכר והידוע, לפחות מוכר אך בריא, וכמובן - טעים, כי אם זה לא טעים, אין לזה סיכוי. בטח לא אצל ילדים. כל מה שדרוש זה לעקוב אחר השלבים. הקצב הנכון הוא מה שהכי מתאים למשפחה שלך.

 

בגיל שמונה אליס חלתה בדלקת כבד זיהומית קשה. למזלה, גופה התגבר על הדלקת והיא שוחררה מבית החולים עם סדרת הוראות תזונתיות מפורטות שבעקבותיהן השתפר מצבה הבריאותי. זה היה המפגש הראשון שלה עם כוחה והשפעתה של התזונה. את חייה המקצועיים התחילה מלימודי כלכלה וסטטיסטיקה תוך התמקדות בניתוחי מחקרים. בהמשך התעמקה גם בהיבט הרגשי והנפשי ובהשפעתם על הבריאות. כיום אליס עובדת באימון אישי, בייעוץ משפחתי ובהדרכת הורים בנוסף לכתיבת ספרים על תזונה בריאה ומתכונים. בספרים היא מאחדת את הידע התזונתי והמחקרי עם כלים אימוניים ורגשיים.

 

"אמא, אני שונא ברוקולי! " הוא ספרה השני של אליס אומרו

 

אליס אומרו אומרת: "בריאות הילדים שלנו חשובה לנו מאוד. מאחר שאינספור מחקרים כבר הוכיחו את הקשר בין תזונה ובריאות, היינו שמחים שהתזונה בבית תהיה בריאה, אבל.. יש לי ילדים קטנים.. יש לי ילדים מתבגרים.. אין לי זמן.. זה לא יהיה טעים.. זה מסובך.   אני מאמינה שגם את אמרת לעצמך לפחות אחד מהמשפטים האלה. רובנו חושבים ככה, אחרת היינו אוכלים אוכל בריא. הספר הזה הוא על החיים. השתמשתי בו בהרבה כלים שעזרו לי עם הילדים שלי ואני מאמינה שהוא יכול להיות שימושי גם עבורך, ביצירת בית בריא".

 

הוצאת ספרי ניב/ עיצוב כריכה: גלי אומברג/ הפקה ועיצוב גרפי: ספרי ניב/ 213 עמודים 2023.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי