לצייר פרפרים מאת מאיה אזולאי כץ


'לצייר פרפרים' הינו ספר השירים הראשון של מאיה, בחורה צעירה שמשרטטת בכנות תמונת מצב, מנקודת ראותה על העולם המקיף אותה בצורה ישירה ואמיצה. את הספר מקדישה מאיה 'לעולם, לכולם, לכל בני האדם.

כבר שנים שאני לא מצליחה להתרגל לשגרה,
לא כל כך בטוחה אם זה
כי אני פשוט לא רוצה
או שמשהו לא בסדר איתי.
אני תמיד עייפה אחרי שאני קמה,
אני מודה.
אני מפחדת לחיות
ואולי בינתיים מתעפצת
כי אני גם מפחדת
למות,
חנוקה מתיוגים של אחרים
ומה לעזאזל אתם רוצים
מהחיים שלי?
יושבת בסלון שלי,
כבר שבועיים לא שטפתי כלים,
ואולי בגלל זה
הלב שלי
מלוכלך.

"מאיה אזולאי כץ בספרה "לצייר פרפרים", כותבת בכנות על האומץ להיות מי שאתה בעולם, שוברת מוסכמות בכתיבה חושפנית למדי, מחברת מילים ומתארת דרך של זהויות, חלומות, אהבה, שניות חשוכות ונצחים קצרים מדי שנותרים על הדף ומחברים את כל בני האדם."


תחזיק אותי חזק בצוואר
תפתח בעדינות את הראש
תפרק את העצמות
תיגע בקצות האצבעות
תסרוג לי את המוח
אל תאחוז בי בכוח
אני צריכה
עוד לצמוח (מתוך הספר)

לצייר פרפרים הוא ספרה הראשון של מאיה אזולאי כץ, בת 23 מאזור השרון. היא כותבת: "בכנות, לכולנו מגיע על זה קרדיט. על זה שאנחנו חיים פה, בעולם הזה, בזמן הזה, באהבה הזאת. ולא, העולם לא מושלם, אבל הייתי רוצה שיהיה בו טוב. בתוך מסעות בין מדינות שונות, שפות אחרות ואנשים משונים – המילים שורדות איתנו אותנו. לקרוא לאט, לקרוא מהר, לקרוא בבת אחת ולחזור כשייגמר".
יש בספר מתיקות לצד מרירות הוא עשוי מכל החומרים שיש בעולם לטוב ולרע. את העומק שמנפיקים המילים שבשיר אפשר לחצוב לאט ובטוח.
יש כמה שורות שנוטפת מהם חוכמה כמו למשל: "הדרך היחידה שמשהו יישאר לנצח – היא לאבד אותו."
הוצאת ספרי ניב/ עריכה: טל איפרגן/ עיצוב כריכה: נטלי קלוג סטודיו לעיצוב גרפי/ 114 עמודים 2020





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

הרפתקאותיו של קטינקא הציפור מאת רפי האפט

אהבת שרה מאת יואל דרוקר