הייתי אומר מאת מור דהרי

 

הייתי אומר מאת מור דהרי



'הייתי אומר' הוא רומן קצבי מצחיק ונועז. עדן הוא בחור צעיר שעובר חוויות שונות ומסעירות הקשורות איך לא, למין השני. הוא יוצא לטיולים ואוהב את החיים עד שקורה לו הנורא מכל  גילוי מחלת הסרטן שהחליט להתביית בגופו ומשנה את כל מסלול חייו. מאדם שכל חייו עושה טוב לאחרים ומצחיק אותם הוא הופך להיות בדיחה עצובה של עצמו. החיים דועכים בתוכו ואין הרבה מה לעשות. תפנית של אלפי מעלות מבחור שמח חייכן וצחקן שהחיים אוהבים הוא הופך לצל של עצמו. עדן הוא בחור שהגישה המחויכת גורמת לו להרגיש טיפה טוב בכל הכאוס שנוצר. עדן חשוב לציין הוא הגיבור הדמיוני שיצר המחבר אך הוא נשמע אמיתי לגמרי.

הספר מתאר איך "כל חייו משתנים, כמובן, באותו רגע, והוא מנסה להרחיק את כולם ממנו, עובר תהליך, רוקם תוכנית שתרחיק כמה שיותר רחוק את המחלה מהרזומה שלו, כשברקע ניסיונו להיות סטנדאפיסט – שאיפה שמצליחה טוב למדי."

"לא רוצה שהמחלה הזו תהיה חלק מאיך שיזכרו אותי. אני מעדיף שיזכרו אותי עם המחלה האמיתית שלי, ולא הסרטן, אלא המחלה שלי להצחיק אנשים." (מתוך הספר)

"כולם אוהבים לצחוק, אבל להצחיק זה כבר סיפור אחר... קבלו את עדן, הדמות הראשית בספר, הגיבור הדמיוני של המחבר שנשען באופן תמידי על יכולות הדיבור והשנינות שלו, אשר הולכות ומשתפרות עם הזמן. עדן הוא אחד כזה שמשתחווה בפני הסקרנות שלו, הוא רוקם לעצמו תובנות ועקרונות שהופכים להיות מעקה הבטיחות בדרך הלא סלולה של חייו. שום מקצוע לא דופק לו על הגולגולת ואומר לו "הֵיי, אתה, תִלמד אותי", הוא מבין שהוא צועד במקום. לעדן אין רגע דל או משעמם, ומה שהוא עובר גורם להיגיון שלו להתפתל על הרצפה מכאבים ושולח אותו למסע במסדרונות הכי מאתגרים של המחשבה ושל המוח."

בתקופה קשה זו כשכולם סופרים את המתים מהקורונה אין אקטואלי מזה ומוות מסרטן הוא קטלני וקשה באותה מידה. ספר שמעורבבים הצחוק והיכולת להיות אופטימיים גם ברגעים קשים.

הוצאת ניב/ איור הכריכה: מור דהרי/ עיצוב הכריכה: נטלי קלוג/ עריכה: מושיק חסון/ עיצוב ועימוד: ליאור נעים/ 208 עמודים 2020.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי