גלי, ילדה מהלב מאת ליאת שטיינברג

 

גלי, ילדה מהלב מאת ליאת שטיינברג



ספר שנולד מניסיון חיים של המחברת ליאת שטיינברג שאומצה בגיל ארבעה חודשים לאם מקסימה בשם דבורה שטיינברג. ליאת נולדה ברומניה וידעה מגיל צעיר שהיא מאומצת. החברה שלנו לא תמיד רגישה לנושא זה ומכאן היא מביאה את סיפורה של גלי שהוא בערך סיפורה שלה, המתאר שחשוב מכל הוא הלב שמגדל את הילד.

"גלי, ילדה מהלב" מאת ליאת שטיינברג, הוא ספר ילדים חשוב ומרגש, העוסק בסוגיית האימוץ ומביא את סיפורה של הילדה גלי.

גלי היא ילדה מאומצת שאימה בוחרת להסביר לה בדרכה המרגשת כיצד היא נולדה לה.

סיפורה של גלי יכול לתת להורים, לסבים, לסבתות ולאנשי מקצוע רעיונות כיצד להתייחס לנושא האימוץ.

באמצעות קריאת הסיפור תקבלו דרך לגשר על הפער בין הגיל ובין ההבנה של העובדה הלא פשוטה הזו."

 "אמא חייכה חצי חיוך. היא ידעה שהיום הזה יגיע, היום שבו גלי תשאל שאלות. היא לקחה נשימה עמוקה, התיישבה מול גלי וחיבקה אותה חיבוק ארוך ואוהב". (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של טלי עמית, שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

ליאת שטיינברג (29) מספרת: "הרעיון לכתוב ספר בנושא האימוץ ושייכתב בשפת הילדים ויתאים לתפיסתם, עלה בשלב זה של חיי באופן כמעט טבעי: שלב בוגר, שלב שבו אני מרגישה שביכולתי לבחון את שעברתי בצורה מפוכחת. נולדתי ברומניה ואומצתי בגיל ארבעה חודשים. גדלתי עם אימא שלי, דבורה שטיינברג, ומהתקופה ברומניה אינני זוכרת  דבר, כמובן. אימא שלי גידלה אותי בעצמה, והיא האם היחידה שידעתי. היא מעולם לא הסתירה ממני דבר. היא האדם הכי טוב והכי חזק שאני מכירה.

"מאז ומעולם ידעתי שאני מאומצת, כבר מגיל צעיר אימא שלי דאגה להסביר לי בכל הזדמנות מה זה אומר, ועשתה זאת בדרך המיוחדת שלה. העובדה שאומצתי עיצבה את מי שאני ואת האדם שגדלתי להיות.

"להיות מאומץ פירושו להתמודד עם תחושות ועם חוויות ספציפיות מאוד. לא תמיד יש בחברה מודעות לקשיים הכרוכים בכך. ספר זה נועד להיות לעזר לכל מי שרוצה ליצור עם הילד שיח וחשיבה על אודות אימוץ, בין שמדובר בילד שאומץ ובין שמדובר בילדים שאינם מאומצים, אך מתעניינים בנושא".

 

הוצאת ספרי ניב/ עריכה: נורת אורן אבישר, יובל ניסני/ איורים: טלי עמית/ עיצוב כריכה ועימוד: אסתי ניסן/ הפקה: ספרי ניב/ 2021.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי