יוצרת חיים מאבק מאת סנדרה ברקוביץ

 

יוצרת חיים מאבק מאת סנדרה ברקוביץ


סיפורה של סנדרה נוגע ללב, מילדה דחויה נטולת אב ואם מתנכרת היא מצליחה לבקוע לה דרך ובסיועם של אנשים טובים היא מפלחת את דרכה לעולם טוב יותר. היא הופכת לאם לשלושה וכמו שהיא מגדירה את עצמה היא אמא טובה מאוד לילדיה. יש לה תארים אקדמיים ומשרה מעולה בתור גננת. עבודה שבה היא עוזרת לילדים רכים והיא טובה מאוד, בזה אין ספק. את הספר לקחתי איתי לחופשה בארץ וחזרתי אליו בכל רגע פנוי. אין כאן התמסכנות וקורבנות של המחברת אלא רק תיאור מסכת חייה מתוך ראייה מפוקחת ושלמה.

"יוצרת חיים מאבק" מאת סנדרה ברקוביץ, הוא רומן אמיץ, מרגש ונוגע, המביא את סיפורה האישי של הכותבת.

בשטף, בבהירות, דרך עיני הילדה, אחר כך הנערה ולימים האדם שהפכה להיות, מגוללת אלכסנדרה את סיפור חייה, החל בילדותה באוקראינה בשנות השבעים שבה חוותה נטישת אב וחיים לצד אם לא מתפקדת, דרך עלייתה ארצה וקשיי ההתאקלמות בה, הַמשך במעשי האונס וההטרדה המינית שעברה וכלה בהצלחתה ליצור חיים טובים יותר ובהגשמת ייעודה כאשת חינוך על אף כל זאת.

רשמיו של הספר יהדהדו בכם זמן רב לאחר סיום קריאתו.

"לעולם! אבל לעולם!!! לא להיכנע ולא להיתקע על האבחנה שאומרת שאי אפשר. אני אחליט מה אפשר ומה לא. ואני אחליט להצליח, וגם אצליח. גם אם זה יהיה כרוך במאמץ... ואם אכשל, זה יהיה כישלון זמני. כי בשורה התחתונה – אני אצליח!" (מתוך הספר).

סנדרה ברקוביץ מספרת: "כשקשה לא תמיד קל לראות בהיר;לפעמים קל יותר לראות את החיים שלנו דרך חייהם של אחרים. מה שבטוח מבחינתי הוא שתמיד יש אפשרות אחרת גם אם היא עדיין לא נגלית לעין גם אם ממש נראה שאין אפשרות כזאת. אני יודעת, ולא כי ניחנתי בכוחות-על (למרות שכך חשבתי כשהייתי קטנה, אבל הפסיכולוגית אמרה שרוב הילדים הנטושים והאומללים חושבים כך כדי להתגבר על קשייהם). אני יודעת כי הייתי שם, ועכשיו אני במקום אחר. את מה שחוויתי אי אפשר למחוק, אבל לימדתי את עצמי לחיות לצד זה, לא לפי זה. יצרתי חיים אחרים, חיים על הקרקע; לא חיים תלושים ומעורפלים. אני עובדת ולומדת, אני אימא ובת זוג, ואני כותבת כי חשוב לי לומר לכל מי שנמצא בשפל המדרגה שיש אפשרות אחרת. תראו אותי".

מתוך סיפור חייה של סנדרה ניתן ללמוד שלא משנה מה עברנו בילדותנו וכמה נמוך רצו שנרד המבוגרים שסביבנו, תמיד תמיד ישנם שביבי אור שמעניקים לנו כוחות מחזקים ומעצימים שמהם ניתן ללמוד להצליח ולפרוח. מדובר בספר קולח ומעניין מעין הצצה לבת השכנים שממול ועל הדרך מוענקות לנו תובנות חזקות וממלאות!

הוצאת ספרי ניב/ עריכה: זוהר גולדפרב/ עיצוב כריכה: אלה רסקין/ הפקה: ספרי ניב/ 111 עמודים  2021.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

הרפתקאותיו של קטינקא הציפור מאת רפי האפט

אהבת שרה מאת יואל דרוקר