מעוף הלילית / איילת שמעוני

 

מעוף הלילית / איילת שמעוני



ספר שירה חדש לאיילת שמעוני ובו שירים מתפרצים ברגש גועש ומלא במטאפורות מרגשות שאפשר לקרוא שוב ושוב ולמצוא בהם בכל פעם יופי נדיר אחר:

אני מעצבת דמויות בחושך
רואה אותן לובשות
מרקם וצורה
קורמות גידים מתוך לחן חרישי
מלטפות את החשכה באור.
זו השמש שלי
שמפציעה בלילה.

ספר שיריה של איילת נוגע בנפלאות הטבע. במילים פשוטות אך נפלאות פורטת המחברת  את קסמי העולם הנוגעים לעולמה האישי אך מתחברים לעולמו של כל אחד מאתנו ביופי אין קץ.

עֲנָנָה חוֹלֶפֶת עַל פְּנֵי הָאוֹקְיָנוֹס

יַלְדָּה קְטַנָּה עָפָה לַמֶּרְחַקִּים

שַׂעֲרוֹתֶיהָ וְשֹׁבֶל הַשִּׂמְלָה

טוֹבְעִים בְּעָבִים לְבָנִים וּתְפוּחִים.

הִיא טָסָה לְמַעְלָה כְּדֵי שֶׁלֹּא תִּטְבַּע בַּחוֹלוֹת,

הִיא טָסָה לְמַעְלָה כְּדֵי לִרְאוֹת אֶת הָאִישׁ מִן הֶחָלָל הַחִיצוֹן.

כַּדּוּר הָאָרֶץ שׁוֹקֵק חַיִּים.

זה העולם הדמיוני שלי. אלו חלומות של ילדה אישה. אולי לכן לילית קראה לי. רציתי להגן עליה, כי השמיצו אותה, השמיצו את האישה הראשונה. אבל זה אינו מניפסט פמיניסטי, זה חלום. החלום של מי שהייתי, של מי שיכולתי להיות. רציתי לעוף, אבל לא בממלכה של שדים. רציתי לעוף, כדי לאהוב את העולם מבלי להיכלא בתוכו. כי מה שרואים זה לא הכל, ואת זה, גם בלי לראות, אני יודעת.

'מעוף הלילית' הינו ספר שירים יפים ונפלאים מהם צומחים דימויים עשירים המקבלים נפח מתוך עולמנו הרווי סבל ואושר גם יחד!

הוצאת עתון77 / 79 עמודים 2022.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי