לשרהיה שיר שמח מאת רובי פורת שובל

 

לשרהיה שיר שמח מאת רובי פורת שובל



את רובי פורת שובל, הרבה מאיתנו מכירים, את איכות המשחק והמחזות שהיא מעלה לצד החיוך שלא יורד מהפנים. הנה עוד צד באישיותה המלבבת וזה כתיבה לפעוטות ועוד בנושא חשוב מאין כמוהו השמחה. איך להחזיר את השמחה לחיים, למרות שקורים לנו בחיים לפעמים דברים לא נעימים. איך למקסם את הקסם ובעזרת שירה וריקוד להתגבר על העצב הבעיות והפחדים. ובגיל רך הכל נראה כל כך מאיים וסופי ושוכחים שהכל רגעי וחולף אם נדע להתמקד בטוב שיש לנו בחיים.

"לשרהיה שיר שמח" מאת רובי פורת שובל הוא ספר ילדים מקסים ומהנה, שמבוסס על עיקרון ''הפסיכולוגיה החיובית'', שמתמקדת בחקר האושר, השמחה והשפעתם על החוסן הנפשי והפיזי. מסרים שבעידן פוסט קורונה חשובים מאי פעם.

הקריאה בספר נועדה להפוך את הילד לשמח ולעזור לו להתגבר על הבעיות והפחדים שלו.

הספר כתוב בגובה העיניים ומסופר בצורה ריאליסטית, ציורית ומספקת פתרון שהילדים יכולים להבין ולהכיל – שירה וריקוד.

סבתה של גיבורת הספר שרהיה, מקנה לה כלים איך לשמח את הלב באמצעות שיר וריקוד מדבק.

"אני שרהיה ואפילו שאני בגן אני רופאה של לב. אני יודעת לרפא לב עצוב. אתם רוצים לדעת איך למדתי להיות רופאה של לה? סבתא שלי למדה אותי" (מתוך הספר).

שרהיה מגיעה לגן, מלמדת את כולם וגורמת לילדים לחבור אליה באמצעות שמחה, צחוק וריקוד.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של חן חן שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

קיואר קוד שבספר מפנה לצפייה בשיר "היום שמח לי" בביצוע הזמרת לימור שפירא ומקהלת ילדים. הלחין והפיק את השיר ליאור רונן.

מחברת הספר היא רובי פורת שובל, שעובדת כבר שלושה עשורים כשחקנית, מחזאית ותסריטאית. מתוך ניסיונה המקצועי היא מעבירה בספר את החשיבות שבצחוק ובריקוד ככלים לשחרור הורמון שתורם להעלאת מצב הרוח ולשיפור הבריאות.

האיורים שבספר מלבבים ומאירים את הכתוב בו בכל שורה ושורה ממש קסם של ספר לפעוטות ומבוגרים כאחד!

הוצאת ספרי ניב/ עריכה: אילן שיינפלד/ ציור ועיצוב: חן חן/ 24 עמודים 2022.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי