לחיות יפה מאת לי אפללו

 

לחיות יפה מאת לי אפללו

מדריך לאימהות ולבנות ליצירת שיח בונה בנושא יופי חיצוני ופנימי ומשמעותו בחיינו




ספר ילדים כובש ומרתק הנועד לאפשר קירבה אמיתית בין אימהות לבנות מתוך שיח אמיתי ופורה המוקרן החוצה מהאמא ומוחזר מהבת בשיתוף הדדי ומעניין המניב תוצאות קסומות.

אין ספק שמודל היופי ששולט בתרבות המודרנית משפיע על בנות כבר מגיל צעיר מאוד. היופי וההשלכות שלו משפיעים על התפיסה של הילדה את עצמה והדבר נוכח בשיח הציבורי, בפרסומות ובמדיה הדיגיטלית. מדובר ברצון הכול כך טבעי שלנו להיות יפות. נשאלת השאלה מה זה יופי? האם הוא רק חיצוני? האם היופי הוא בעיני המתבונן? האם כל אחת יכולה לזכות בתחושה הפנימית ובחוויה שהיא אכן יפה?

"לחיות יפה" מאת לי אפללו, בהוצאת בספרי ניב, הוא ספר ילדים מקסים הראשון בסדרת ספרים שיעסקו במושג היופי בתרבות ובהשפעתו על בנות צעירות, נערות ונשים.

הסיפור כתוב מנקודת המבט של ילדה בשם לי-לה. שמה מעיד על הכוח שיש באינטימיות הנשית ועל היכולת להעניק  האחת לשנייה (שלי - שלה). אחווה נשית ושיח נשי בכוחם לתת כוח רב ויכולת לצאת מכל משבר או מצב רוח. זה נכון בנוגע למערכות יחסים רבות: בין איש ואישה, בין חברות ובסיפור שלפנינו בקשר שבין אימא לבת.

הגיבורה רוצה מאוד להיות יפה. גם היופי מגיע כאלמנט מרכזי שמעסיק את כלל הנשים מגיל קטן ועד 120. נשים כמהות תמיד לשמר, לטפח, להתגנדר וזה מבורך בגבולות המדויקים ובריקוד העדין שבין העשייה למען היופי והאסתטיקה לבין כיסוי על הצורך לבסס אהבה עצמית פנימית.

המסר המרכזי של הסיפור הוא שלהיות יפה זה אורח חיים ושלא מדובר רק בפן הבריאותי והאסתטי, אלא גם בפן הנפשי, ברמת הדימוי העצמי, הביטחון העצמי והמסוגלות האישית. כל אלה מגבשים אישיות שקורנת החוצה והיא יפה, כל כך יפה!

הספר נועד לקריאה עם עצירות בדרך ואפשרות לפיתוח שיחה אישית, ספונטנית ורצוי הדדית. בסוף העלילה נמצאים מונחי יסוד, רשימת מונחים מתחום היופי, האסתטיקה והפסיכולוגיה כדי לסייע לקוראות הצעירות והמבוגרות להבין את מושג היופי החיצוני והפנימי ומשמעותו.

העמודים האחרונים שבספר הם דפי צביעה ולספר מצורפת מראה. מומלץ להשתמש בה בתוך כדי הקריאה כדי ליצור קרבה וכדי להתנסות יחד (אם ובת) גם בנקודת המבט החיצונית וגם בנקודת המבט הפנימית. השימוש במראה יגביר את החוויה ואת התחושות שבעקבותיה.

לאורך כל הספר איורים מקוריים, נפלאים וססגוניים של בר פביאן שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

לי אפללו, תושבת נתניה, בת 38 ונשואה לעורך הדין יהונתן אפללו. אימא לאלרוי, שילו, אליענה חנה ומיכאלה מרים. אשת עסקים, יזמית, מומחית בעולם התמרוקים בדגש על איפור וכן בתחום פיתוח מוצרים, רגולציה וייבוא. בעלים לשעבר של רשת ״וואו״, בעלת המותגים לי-לה ביוטי ולי-לה פאשן.

לי אפללו: "חשוב שנבין כהורים שלהיות יפה זה קודם כול להרגיש יפה בעיני עצמנו. בתור מי שיופי מעסיק אותה שעות נוספות והוא עיקר הכשרתי המקצועית,  בחרתי להעלות על הדף רבדים מגוונים של יופי: אסתטי, כן, חם, אוהב ומחבק. יופי שמגיע ממש מבפנים וקורן החוצה. הרעיון לכתיבת הספר נולד משילוב של שלושה היבטים: העיסוק האינטנסיבי שלי בתחום היופי מגיל צעיר מאוד, העשייה המקצועית המרובה סביבו והחוויות שלי כאם לבנות. הדיאלוג הפנימי שהעסיק אותי היה מצד אחד למצוא את הדרך למימוש הפוטנציאל המקצועי וביסוסו ומצד שני יצירת  תשתית בריאה לבית שבו האימהות ותפקידיה הם מרכזיים, אך לא על חשבון מימוש עצמי.

"אני מזמינה אותך, אימא יקרה לקריאה משותפת עם בתך. לאורך הקריאה תגלי את אבני הדרך ואת השאלות המנחות לביסוס מערכת יחסים טובה עם ילדתך. עצם השיח יאפשר לשתיכן להתקרב זו לזו ולתרגל שיח אינטימי שלא תמיד אנו מוצאות את הזמן לכך. עצם ההידברות היא חשובה כי ייתכן שבעקבותיה יצוף נושא מרכזי שמעסיק אותך או אותה. קריאת הספר תעניק לך הזדמנות לחוויה של התבוננות פנימה יחד עם היקר לך מכל. הערך המוסף שתקבלו שתיכן מהזמן הפרטי שלכן יחד יעניק  איכות אמיתית לקשר שלכן, ואין לי ספק ששתיכן תלמדו הרבה זו על זו.

הוצאת ספרי ניב/ איירה: בר פביאן/ עורכת: נורית אורן אבישר/ הפקה ועיצוב גרפי: ספרי ניב/ 2022.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי