בשביל חיי מאת אהובה ליפמן בן צור

 

בשביל חיי מאת אהובה ליפמן בן צור


 

ספר מרגש המתעד את חיי המחברת וחיי משפחתה. הוריה ואחיה מתוארים בסיפור בצורה רהוטה ומעניינת. תקופת חיים שלמה קורמת עור וגידים בסיפור תחת עיניה של אהובה. זו תקופת חיים אחרת בה הטכנולוגיה מצניעה את ראשה והחיים מקבלים גוון שונה ממה שנהוג היום. התקשורת היום כל כך שונה ומאתגרת שקשה לחשוב איך אנשים חיו פעם בלי מחשבים ופלאפונים משוכללים שבלחיצת כפתור מחברים אותנו לכל העולם!

"בשביל חיי" מאת אהובה ליפמן בן צור בהוצאת "ספרי ניב" מציג את סיפורה האוטוביוגרפי המרגש של הכותבת שיסחף אתכם בנקודות ציון משמעותיות של החברה הישראלית לצד הסיפור האישי ויותיר אתכם מלאי אופטימיות.

אהובה מספרת על ילדותה במושבה תל מונד של שנות החמישים - המשחקים, החינוך, ההשתלבות בקהילה והתמודדות ההורים. היא כותבת על החיים בפנימיית "נחלת יהודה" ולימודים בבית ספר תיכון חקלאי, לימודי סיעוד בבית הספר לאחיות, עזיבת מרכז הארץ לטובת עיירת הפיתוח של אז קריית שמונה, על החיים בצל הקטיושות, על עבודתה כעובדת סוציאלית בלשכת הסעד ובסוכנות היהודית, כמנהלת מרכזי קליטה בהם עבדה עם עולים מאתיופיה, כמנהלת אזורים באצבע הגליל ובגליל המערבי וכשליחה בקהילות היהודיות ברחבי הגלובוס.

מתוך הספר: "בסתיו 1968, בגיל 14, אני עוזבת את הבית, ללא מלווים, עם מזוודה, ברכות של אמא ודמעות בעיניים. נוסעת באוטובוס מתל מונד לתחנה המרכזית בתל אביב. בתחנה לראשון לציון אני גוררת את המזוודה, שהופכת כבדה מרגע לרגע, כמו החששות שמציפים אותי. עולה לאוטובוס וכל הדרך חושבת על העתיד המחכה לי בפנימייה מחוץ לבית, ללא הוריי וללא המסגרות שאני מכירה ואוהבת, ומאידך שמחה שהגשמתי את רצוני ואני הולכת לדרך חדשה".

אהובה ליפמן (בן צור), נשואה, אימא ל-4, סבתא ל-10, ילידת המושבה תל מונד ומתגוררת בקריית שמונה. "בשביל חיי" הוא ספרה הראשון. אהובה היא עובדת סוציאלית, בעלת תואר שני במנהל ציבורי, מאמנת ומגשרת. מתנדבת פעילה בקהילה. זכתה לאות כבוד והערכה על פועלה מעיריית קריית שמונה.

אהובה ליפמן: "בשבילי חיי ידעתי לפעול ללא מורא. החל מבית הוריי שעלו מתימן מייד עם קום המדינה ומצאו את מקומם במושבה תל מונד עד הגיעי לקריית שמונה, בה בניתי את ביתי, ילדתי את ילדיי ופעלתי בקהילה באהבה רבה ובשמחה. ידעתי שעליי לפלס דרכי בכוחותיי והשתדלתי להישאר נאמנה לעצמי. אני מזמינה אתכם הקוראים לצאת עימי למסע בשבילי חיי וליהנות ממנו. סיפור חיי נכתב ברצון ובמחשבה כדי לשמש מודל והשראה להתמודדות בחיים במצבים לא פשוטים וכדי להשאיר חותמי בעולמנו באמצעות הזיכרונות שהם שלי וגם משותפים לישראלים רבים שגדלו כאן בישראל בתחילת שנות קום המדינה כדי שיעזרו לקוראים התחבר להיסטוריה, יעוררו נוסטלגיה וכמובן יבטאו את מסע חיי ששזור בגוונים שונים ורבים".

הוצאת ספרי ניב/ עריכה: ארנון דומיניץ/ הפקה ועיצוב גרפי: ספרי ניב/ 237 עמודים 2023.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי