המיוחדים שלי מאת שלמה פרץ

 

המיוחדים שלי מאת שלמה פרץ



שלמה ורונית פרץ הם הורים גאים לשני ילדים מיוחדים המאתגרים את עולמם בכל רגע. שלמה פותח צוהר בפני הקוראים ומתאר את עולמו המטלטל. הוא אינו מסתיר דבר ולא מייפה את המציאות אך יחד עם זאת הוא מקבל בהבנה את ילדיו המיוחדים ונותן ביחד עם רעייתו את נשמתו על מנת לקדם אותם ולייפות את עולמם. הספר טבול בכנות, באהבה ובמסירות אינסופית. שי לי ואביחי זכו בזוג הורים מושלם שלמרות הקושי העצום שלהם תמכו ותומכים בילדיהם ללא עוררין. התפרצויות זעם, לילות ללא שינה וקושי מהסביבה לא מרפים את ידיהם והם נחושים לקדם את ילדיהם בכל מחיר. בדרך הם צוברים ניסיון וכוח, הם מתחשלים וראויים לכל ציון. זהו ספר מופלא מלא בערכים של סובלנות סבלנות, הכלה, תקווה ורצון להיטיב עם האחר למרות האתגר הכפול שנחת עליהם. זהו ספר ראשון בסדרה ואני מצפה לספרים הבאים.

"המיוחדים שלי" מאת שלמה פרץ, בהוצאת ספרי ניב, הוא סיפור מיוחד ומרגש, ראשון בסדרת הספרים מעוררת ההשראה "המיוחדים של שלמה".

הקוראים מוזמנים להיכנס באמצעות הספר לסיפורה המיוחד והמטלטל של משפחה בטיפול; זוג הורים המתמודדים עם שני ילדים בעלי צרכים מיוחדים - ילד על הרצף האוטיסטי וילדה עם תסמונת דאון, והורות שנאבקת לשמור את מקומה על רצף השפיות.

פרקי הספר מספקים מבט אישי וממוקד למציאות שונה ומאתגרת, והתמודדות חיצונית מתמשכת מול דעות קדומות, בדידות ובידול חברתי. לצד זאת כמובן התמודדות פנים-ביתית מול חוסר שקט תמידי, והתקפי זעם בלתי נשלטים.

ההורים מממנים ונעזרים במערך תמיכה רב-תחומי הכולל טיפול פסיכולוגי, מעקב נוירולוגי, ריפוי בעיסוק, רכיבה טיפולית, טיפול בעזרת בעלי חיים, פיזיותרפיה, חדר-חוּשים ועוד ועוד, ולמעשה מנסים לסירוגין מה שמתאים לאותו רגע נתון. החשיפה לעולמם המיוחד של הילדים המיוחדים חושפת גם את הצדדים האופטימיים; אמונה, תקווה והמון יצירתיות.

בספר תמצאו פרק מיוחד ארגז כלים שבו טיפים ועצות לכל הורה על בסיס סיפור אמיתי שעדיין מתרחש במציאות חיינו.

"המיוחדים שלי" הוא ספרו הראשון של שלמה פרץ. "אני מקווה שספר זה יעורר בקוראיו את החשיבות של שינוי גישה, הבנה וחמלה, וראיה קצת שונה מזו האינסטינקטיבית - נוכח ילדים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים, שכל-כך נחוצה למשפחות מיוחדות שכמונו להתמודד בשבילי החיים. ספר זה מפנה אלומה חזקה אל החיים בעין הסערה, על המאבק מול החרדות המאיימות לנהל את חיינו, ועל הדילמות בין ההעדפה להישאר באזור הנוחות לבין נטילת יוזמה וקבלת אחריות על הפעולות שיש לעשותן. יש להודות כי במקרים רבים אנו פונים לקבל עצה מהאדם הלא נכון, רק משום שהוא הכי נגיש לנו, אך לאו דווקא האדם המתאים. עקב כך רבות מהן, הן עצות אחיתופל. אך דווקא בעזרתן אפשר ללמוד להאזין לאני הפנימי של ההורה ולהאמין בו. החיים קצרים מדי, ואסור לנו ליפול בכל משבר".

"קוראים לי ילד מיוחד" הוא הספר השני בסדרה, המנגיש לכל ילד בגובה העיניים את נושא המיוחדים, סיפור קצר מתוך חייו של ילד מיוחד. "אם נצליח להטמיע ערך זה ולו במעט הרי שנצליח לגדל דור מלא בהבנה וברגישות. אני מאחל לכם קריאה נעימה"

הוצאת ספרי ניב/ עריכה: ערן נובק/ עיצוב כריכה ועימוד: לירון מליח/ הפקה ועיצוב גרפי: ספרי ניב/ 124 עמודים 2022.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי