זיקוקים אינדיה סטייל מאת הגר

 

זיקוקים אינדיה סטייל מאת הגר



עוד לא יצא לי לבקר בהודו הססגונית והמעניינת, דרך ספרה של הגר אני נחשפת להודו במסע שלה. הודו הססגונית המתפצפצת ממראות טעמים וריחות. הספר נגמע במהירות ובעניין והמחיש לי את הצפוי לנוסע להודו והכל בסל אחד מה שמתרחש שם, הטוב והעלוב המקסים והיוצא דופן.

ספר מיוחד בלתי אמצעי ומרתק.

"בהודו האמיתית לא עשיתי טיול. עברתי מסע.
תת היבשת הזאת היא חד פעמית. היא אורגניזם עצום ואתה רק עוד תא זעיר בגופה הענק. תאים מתים ומתחדשים בה  מדי רגע. היית וכבר תחלוף. וכן, מעניין מה תהיה בגלגול הבא. לאיזה צד שלה תדבק ומה יתפוס אותך חזק."

 

"זיקוקים אינדיה סטייל" מאת הגר בהוצאת ספרי ניב, הוא קובץ סיפורים מקסים, מרגש ומרתק. זהו ספר מסע שנוגע גם בהתמודדות עם פוסט טראומה ושנכתב במהלך החיבור מחדש אל ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות. הספר כתוב בהומור ובשפה קלילה עכשווית ומכניס את הקורא למסע בו הרבה אמת וכנות.

 

הספר מתאר את מסעה של הגר, שמתמודדת עם פוסט טראומה לאחר שירות צבאי ארוך ואינטנסיבי, להודו ונותן הצצה על ההתמודדות המורכבת עם החיים שאחרי. הקורא ייכנס לעולמה פנימה באמצעות מגע בלתי אמצעי ובועט במקומות שונים בהודו וייצא למסע למקומות חדשים ולמקומות בהם אולי כבר היה כי "הודו זה החיים" או אולי דווקא למקומות שלא דמיין מעולם, מהם נרתע ואפילו סלד כי "הודו היא לא בשבילי". חלק מהמקומות הם ״על שביל החומוס״ שזימן מפגשים עם הישראלים והתרבות הישראלית המיוחדת שנרקמת בהודו. חלקם האחר במקומות נידחים בהם מעט תיירים בהם פוגשים בצורה בלתי מתפשרת בהודו המקורית, בעלת המעמדות, הענייה. זאת שמציפה שאלות רבות.


כשהשער להודו נפתח, מוכרחים להציץ פנימה כי גם תבחרו לא להיכנס לא תוכלו להישאר אדישים אליה.

 

מתוך הספר: "אני מניחה את התיקים בתנועה כבדה על מסוע השיקוף. מאבטח נחוש שואל אותי בחשדנות אם יש לי מצית, מטען נייד וצ׳ילי פאודר. איזה צ'ילי פאודר, אני שואלת בתמיהה, התבלין יעני? נו באמאשלכם, אפשר לחשוב שככה הפילו את התאומים. לא אין לי. נקסט. מתרסקת על מושב נוקשה באמצע הטרמינל. זהו, אני אשכרה בדרך הביתה, לא מאמינה. ארבע לפנות בוקר, שקט מסביב, רעש בראש, מתה מרעב. כל מה שקשור בארוחות מסודרות וקשר לחלקי היממה האובייקטיביים השתבש לי לחלוטין בימים האחרונים. חושבת ללכת לחפש איזה משהו לאכול, אבל לא מוצאת כוח לקום. מנסה להבין איך הצלחתי להגיע לפה עם חול ברגליים, דופק משתולל, ריח של קטורת בצוואר ולחות של ים בשיער. כנראה שאי אפשר לצאת אחרת מהודו".

 

בינואר 2023 לאחר תום שירות ארוך ומשמעותי בתפקידי שטח בצה"ל, חזרה הגר להודו לטיול שחרור בהרבה מובנים. "זיקוקים אינדיה סטייל" הוא ספרה השני של הגר, נשואה ואם לשלושה ילדים. הגר סיימה לימודי קונדיטוריה ועוסקת בבישול, במוזיקה ובכתיבה. ספר הביכורים שלה "שלג באמצע הקיץ" רומן ישראלי על אהבה ומלחמה, יצא לאור לראשונה בספטמבר 2020. מהדורה מחודשת, בהוצאת ספרי ניב, יצאה ב-2023.

 

מתוך הספר: "בהודו מערכת החוקים אחרת, הפרשי המעמדות ענקיים, מערכת השמש נראית קצת שונה, ואפילו לאנגלית יש תחביר אחר וניגון משלה. שם המוזיקה נשמעת בטונים אחרים, מיתרי הנשמה נמתחים לשיאים חדשים. הניחוחות קשים או רכים, חונקים או מזמינים, טופחים על פניך מבלי לבקש רשות. היא תמימה ומפוכחת, עלומה ומוכרת, קוסמת ומכשפת, הורגת ומחייה. חזרתי אליך, אל שבי זרועותייך, ונדמה כי תמיד אשוב, שוב ושוב".

 

הוצאת ספרי ניב/ עימוד, עריכה ספרותית ולשונית: נטלי/ א.י.ל – איכות יצירה כל

איורים ועיצוב כריכה: אנה איבניר/ הפקה ועיצוב גרפי ספרי ניב/ 73 עמודים 2023.

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי