פשוט פיננסי – המלך הוא עירום מאת קובי מיכלין

 

פשוט פיננסי – המלך הוא עירום מאת קובי מיכלין



לאחרונה יש הצפה בספרי ניהול כלכלה ועסקים. אני נשאבתי לז'אנר הזה באהבה כדי למקסם רווחים לדעת להשקיע ולבנות את העתיד שלי שכסף הוא מרכיב חשוב בו. לכן כל ספר כזה הוא מתנה אדירה עבורי ממנו אני לומדת ומתמקצעת ואין לזה סוף כי הידע הזה הוא ממגנט ושואב. גם ספר זה הוא ספר שיש הוא הרבה מידע וידע לאנשי עסקים ולכל מי שמכלכל את ביתו. הוא מתאים לכל אדם בכל גיל רק לפתוח ולקרוא וללמוד מניסיונו של המחבר שהוא מנדב באהבה רבה. הספר מנפק טיפים מועילים לאנשי עסקים ומתוך כך אפשר להסיק גם בעסקי הבית שלנו שגם לו  יש תזרים הוצאות והכנסות.

"פשוט פיננסי – המלך הוא עירום" מאת קובי מיכלין בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר הדרכה שמיועד לכל בעל עסק קטן ובינוני , לסטודנטים לכלכלה ולמנהל עסקים ולמשק בית שרוצה לשפר את ההתנהלות הפיננסית שלו.

בספר שלפניכם תוכלו ללמוד בצורה פרקטית בין היתר: איך מגייסים אשראי לעסק בצורה מיטבית, כיצד בונים תקציב ומקיימים בקרת תקציב, כיצד מנהלים את תקציב הבית, כיצד מקטינים את הוצאות המימון, האם כדאי להכניס רכב לעסק או להשאיר על השם הפרטי, כיצד להיות בעל חברה מאושר יותר וחרד פחות.

הספר מציע ליזמים ולבעלי עסקים קטנים ובינוניים גישה חדשה לעולם הכספים שתפתח להם את דלתות ההצלחה הכספית ותספק להם את הכלים הנדרשים לייצוב ולשיפור מתמיד של העסק מבחינה כלכלית.

קובי מיכלין, גר בפרדס חנה-כרכור, נשוי לטליה, אב לשלושה ילדים, בעברו היה מנהל מחלקה עסקית ואק"ל במרכז עסקים בבנק פועלים. בעלים זה 23 שנים בחברת "שחקים" - מובילת שוק בעולם ניהול הכספים החיצוני של חברות ועוסקים smb  (חברות קטנות ובינוניות), מרצה לפסיכולוגיה חיובית לאנשי עסקים פשוט פיננסי. "המלך הוא עירום" הוא ספרו הראשון.

קובי מיכלין מספר: "מאז שהקמתי את "שחקים מימון וניהול כספים בע"מ" לפני כעשרים ושלוש שנה פגשתי מאות בעלי עסקים גדולים וקטנים - חלקם מוכרים ובעלי שם. שוב ושוב נתקלתי בשאלות כגון "איפה הכסף? אני מרוויח ואין כסף בבנק", "מה מצב הנהלת החשבונות שלי?", "כיצד אני בודק כמה אשראי נדרש לעסק שלי וכיצד אני משיג אותו מהבנק?". במקרים רבים שאלות אלה היו מלוות בבקשה שנבוא ונעזור להם להתמודד עם המפלצת שבארון.

"השאלות הובילו אותי להבנה שבכל הנוגע לניהול הפיננסי של העסק, לא רק שקיימת לאקונה באפשרות של בעלי העסקים ללמוד את התחום, אלא גם קיימים חשש ורתיעה להישיר מבט לצד הזה של העסק. בעקבות ההבנה הזאת ומניסיון מעשי במפגש עם מאות בעלי עסקים וההתמודדות שלהם עם המרכיב הכי חשוב בפאזל של העסק - הניהול הפיננסי שלו, הבשילה בי התשוקה לכתוב ספר מעשי ומקיף שייתן מענה לכל אותם בעלי עסקים קיימים, מי שעומד בפני הקמת עסק וסטודנטים, לא רק בניהול העסק, אלא גם במתן מענה לחשש הגדול שיש לרבים מהתחום הפיננסי.

מדהים להבין כי לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטאות ו/או לתואר ראשון בכלכלה לומדים המון תאוריה, אבל לא לומדים כמעט כלום בנושא הפרקטי החשוב של ניהול כספים, ולו הדבר הבסיסי ביותר של איך פותחים תיקים ברשויות וכיצד לגייס אשראי לעסק.

"הספר נכתב מתוך חזון רב שנים בהן אני זועק בשער שמאות אלפי בעלי עסקים מנהלים עסק בלי להכיר לעומק את הנושא הכי חשוב בעסק שלהם - הניהול הפיננסי".

"כולי תקווה שהידע שתקבלו בספר ישמש אתכם בדרככם להפוך לבעלי עסקים נבונים, מפוכחים ומוצלחים יותר וכתוצאה מכך, גם קצת מאושרים, כי מי כמוני יודע שכשבעל העסק במתח הדבר משפיע גם על הסובבים אותו."

הוצאת ספרי ניב/ עריכה: גילי תל-אורן/ עיצוב כריכה: אנה איבניד/ הפקה ועיצוב גרפי: ספרי ניב/ 358 עמודים 2023.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי