פננה במגדל / יובל ששון מחזור שירים אורבנ/אקופאטי

 

פננה במגדל / יובל ששון

מחזור שירים אורבנ/אקופאטי



ספר שירים ייחודי מושחז וחד שאינו עושה הנחות. הביקורת בו היא עלינו בני האדם בכללותם שבונים מגדלי ענק הרומסים את הטבע ומגמדים אותנו בני האדם. המגדלים תורמים לבדידותנו ומעוורים את עינינו מתוך מחשבה שהגדול והעצום והמתוחכם טוב לנו. כמעט בכל שורה ובכל שיר יש את חסרונות המגדלים אלו שנבנו לגובה עצום ותרמו לניתוק בינינו.

"שירה אקופואטית היא שירה שנוכח בה באופן  דומיננטי יסוד אקולוגי מובהק. יסוד אקולוגי זה מתייחס בדרך כלל למצבו העגום של הטבע, או ליחסים המורכבים שבין האדם לסביבה. אשר הובילו להתדרדרות במצבו.

 

כן, אמרתי
כן, אין לי מה
להתלונן, לא משנה כמה זה
מעצבן, מאה ארבעים וארבע
דירות במגדל אבל אין לי אף
שכן, את כולם אני רק מכיר
בשמות שלהם בקבוצת הוואטסאפ
שנמצאת ב'השתק'.
יש הרבה אוויר בקומה שלנו ורואים אפילו
חריץ של ים, אבל לפעמים
זה חונק.

בימים אלו מוציא יובל ששון את "פננה במגדל", ספרו השביעי בכלל והספר השני בפרט של שירה אקופואטית. לדבריו "עכשיו אני גר במגדל. גרתם פעם במגדל? אני גר במגדל, 31 קומות של מגדל. מגורים במגדל לא דומים לשום דבר אחר. לקחו מושב – 141 בתים או רחוב קטן בתל אביב ובנו אותו לגובה. הדירה נעימה אבל המגדל... היה לי קשה להתרגל אליו, למגדל. הוא מעורר חשיבה מחודשת על מושגים כמו שמירה על הטבע, יחסי כוחות בין קידמה לשמרנות ומהווה נושא מרענן לכתיבה אקופואטית, אתגר. שירים ממרומי הקומה ה-13, פננה במגדל."

המגדלים חונקים את הנפש!

יובל ששון סופר, משורר ואיש תיאטרון.

הוצאת מור ב.ד. פירסומים/ עריכה לשונית: מטר מזרחי/ צילומים, עיבוד ועיצוב עטיפה: יובל ששון/ 75 עמודים 2024.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצוק הרגשי מאת שרית דן

אהבת שרה מאת יואל דרוקר

דרך ארץ בדרך לאינסוף מאת גבריאל פולונסקי