איך להיות צרכנים חכמים יותר? מאת גלית רוב זקלר

 

איך להיות צרכנים חכמים יותר? מאת גלית רוב זקלר

כל מה שהחברות עושות כדי לגרום לכם לקנות יותר – כל מה שכדאי לדעת כדי לקנות בתבונה



ספר חשוב ועכשווי לכולנו במיוחד עכשיו בעיתות מלחמה בה הכל מתוח וכואב והמחירים מזנקים. חשוב לשמור על שפיות ועל הכיס שלנו כל אחד כפי יכולתו. הספר קטן במימדיו אך גדוש בחומר עשיר ומעניין אודות הצריכה ועל כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם הפרסום השוטף את מוחנו בכל יום בשלל תכסיסים. אל תטעו צבעו הכתום והזרחני אינו מעיד על הרצינות והחוכמה שבו. ראוי שכל אחד מאיתנו  יקרא ויפנים אותו וירווח לו!

"איך להיות צרכנים חכמים יותר?" מאת גלית רוב זקלר הוא ספר חשוב שמיועד לכולנו. הוא כתוב בשפה קולחת, שופעת הומור ומגובה במחקרים מרתקים ובדוגמאות מהחיים ומטרתו להנגיש לכם את מאחורי הקלעים של עולם השיווק כדי שתהפכו אתם לאדונים האמיתיים של כלכלת הצרכנות שלכם. הרעיון המרכזי שעומד בבסיס הספר ועובר לאורכו כחוט השני הוא לא לקבל שום דבר כמובן מאליו.

אנחנו חיים בעידן בו תופסת הצריכה מקום מרכזי בחיינו. עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע מנסים לעודד אותנו בכל דרך לרכוש עוד ועוד. הקפיטליזם הפך את כולנו לחלקים במכונה המשומנת של תעשיית הצרכנות לסוגיה, אבל הבחירה אם לתת לזה יד או להחזיר לעצמנו שליטה היא אך ורק בידיים שלנו. מאחורי כל פרסומת, מודעה, ריאיון תקשורתי, פוסט וכדומה מסתתרים מניעים מגוונים שמשרתים אינטרסים שונים. הרשו לעצמכם לעצור לרגע ולבחון מה הם לפני שאתם בוחרים להאמין להם.

בספר סוקרת גלית רוב זקלר בהרחבה ולעומק מגוון נושאים: החל בשאלה כיצד משפיע צבע הלוגו על יחסנו למותג וכלה במשמעות המיקום של המוצר בחנות. תקראו על ההבדלים בין מותג ומוצר ולמה אנחנו כל כך אוהבים מותגים, תלמדו על סטורילינג -איך מוכרים לנו דרך סיפורים, איך יוצרים דמות מותג ובשביל מה זה טוב. תקראו מהו בידול והאם שווה להיות שונה, על ארץ המוצא והאם המקור עושה את ההבדל, לכאורה. תקראו על המותג הפרטי ועל מרצ'נדייזינג, תלמדו על קופי (המילים שמוכרות הכול) ועל עיצוב (לראות את המסרים). תמצאו בספר מידע על ביג דאטה ומסע הלקוח, טסטמוניאל, פרסום סמוי, יחסי ציבור (לשווק בלי "לפרסם"), תלמדו על מצב רוח וקניות, על תרפיה בקניות ואפילו תלמדו על צרכנות מגדרית ומגזרית לכל מין וגיל. בסוף כל פרק מוצעים לקוראים כלים אפקטיביים להגברת המודעות לצריכה.

גלית מאמינה שרק קנייה מודעת תחזיר אותנו לשליטה על הבחירות שלנו, על כיסנו וחשוב לא פחות - על איכות הסביבה ועתיד כדור הארץ.  היא כתבה את הספר לקהל רחב ומגוון, מבוגרים וצעירים.

גלית רוב זקלר, מומחית לשיווק ולצרכנות, מביאה לידי ביטוי בספר זה את הידע ואת הניסיון המקצועי העשיר שצברה במשך שנים רבות בתעשיית השיווק המקומית והבין-לאומית. לאחר שנחשפה לאינספור מניפולציות שיווק שהניעו לפעולה את הצרכנים (ואף יצרה בעצמה), היא הרגישה שמשחק המוחות הזה אינו הגון והחליטה לחשוף את מאחורי הקלעים של עולם השיווק והפרסום.

״כבר אמרו לפני שידע הוא כוח ועם הכוח הזה אפשר לצאת לקניות והפעם ממקום של שליטה ובחירה. כדי לשלוט בצרכנות שלנו וכדי לבחור מה שאנחנו באמת זקוקים לו, אנחנו צריכים להיכנס לראשם של המפרסמים והמשווקים. זה לא מסובך, זה אפילו כיף ומרתק לדעת באיזו מניפולציה הפעם השתמשו כדי למשוך את תשומת ליבנו ולגרום לנו לקנות״.

האתר של גלית www.galitrov.com

הוצאה עצמית/ עריכה: עמיר שינקמן/ עיצוב: נעמה טוביאס, גיא לוי/ איורים: עינב ויסמן/ 327 עמודים 2023.

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ככה סתם מאת אלישע נקר

מתכון בהפרעה מאת ד"ר רונית ניצן סלע וקסם בן סימון תורג'מן

סודות מאת בני בביוף